Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2007

Περι παιδειας: Το ΠΑΣΟΚ των 70s-80s υπαρχει, συντροφοι. Ειναι ο Συριζα!

Η περίπτωση Συριζα και Αλαβάνος είναι ίσως ό,τι πιο ΑΝΤΙ συναντάει κανείς στη σημερινή πολιτική. Ο Συριζα έχει καιρό τώρα επιλέξει ένα δρόμο που μοιάζει πολύ περισσότερο με τα πρώτα χρόνια του ΠΑΣΟΚ. Είμαστε στο σαλόνι ή το μπαράκι, περνάμε καλά, μαζεύουμε ψηφουλάκια πουλώντας αντίσταση, με ζιβάγκο ή μη.
Χαϊδεύουμε τα αφτιά όλων. Κυρίως των φτωχών, παρότι μας ψηφίζουν οι πλούσιοι. Οξύμωρο αλλά πραγματικό.
Η κριτική μας κατευθύνεται ολόκληρη στην κεντρική εξουσία. Φταίει η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο δικοματισμός. (Αυτό το ανέκδοτο χρήζει άλλης ανάλυσης αλλά όχι τώρα)
Κανείς άλλος δεν φταίει ποτέ. Ο κόσμος, η κοινωνία, ο λαός;;; ΜΠΑ!!! Τζιζ! Κανείς δεν έχει ευθύνη πλην της Κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ. Κι αν ειδικά η κυβέρνηση είναι της ΝΔ του "νονού" ακόμη περισσότερο. Σε αυτή απευθυνόμαστε και αυτή ονομάζουμε με διάφορα επίθετα.

Υπάρχει κάτι κακό στην αντίθεση;
Είναι αποκρουστικό να κάνει κανείς κριτική;
Φυσικά και αβίαστα όχι. Η κριτική είναι η βάση της προόδου. Χωρίς κριτική ένας οργανισμός λιμνάζει, σαπίζει, πεθαίνει. Μόνο που για να κρίνουμε χρειάζεται να υπάρχει κάτι ζωντανό. Χωρίς δράση δεν υπάρχει αντίδραση.
Αν δεν υπάρχει κάτι δεν μπορούμε να το κρίνουμε. Και ύστερα αν το καταρρίψουμε χρειάζεται να βάλουμε κάτι άλλο στη θέση του. Μετά την αντίδραση χρειάζεται να περάσουμε στη δράση.

Ίσως βέβαια να αντιτάξει κανείς πως δεν είναι δουλειά του Αλαβάνου να προτείνει. Κανένα πρόβλημα αν το ομολογούσε. Κανένα πρόβλημα αν έλεγε πως ο μόνος σκοπός του είναι να είναι τιμητής και κριτής. Άλλωστε αυτό τον ρόλλο έχουν διαλλέξει τόσοι δημοφιλείς και εν τέλει οικονομικά επιτυχημένοι άνρθωποι στη χώρα μας. Τα τηλεοπτικά παράθυρα είναι γεμάτα τέτοιους. Μόνο που όταν συμμετέχεις στην πολιτική προφανώς κρίνεσαι κι εσύ. Στα παράθυρα κάποιος κάνει ερωτήσεις και υποτίθεται πως οι υπόλοιποι δίνουν απαντήσεις.
Και κρίνεσαι όχι μόνο για το ΟΧΙ αλλά και για το ΝΑΙ.
Αναρωτιέμαι λοιπόν, πού είναι η πρόταση.

Κατά τη γνώμη μου πάντα, κι επειδή σε αυτό που λέγεται πολιτικοί, οι πολίτες έχουν ανάγκη να ακούν και καμμιά πρόταση, έστω και για τα προσχήματα, ο Σύριζα έχει δημοσιεύσει μια σειρά θέσεις. Προσωπικά τις βάζω σε ατελείωτα εισαγωγικά, εφόσον είναι μόνο αντιθέσεις, ή στην καλύτερη περίπτωση μία και μόνη θέση. "Θέλουμε περισσότερα λεφτά. Τι θα τα κάνουμε ακριβώς; Πώς θα τα διαθέσουμε; Αυτό μάλλον δεν έχουμε υποχρέωση να το εξηγήσουμε". (Αφήνω απέξω το πού θα τα βρούμε. Προφανώς, ο Συριζα θα αλλάξει την οικονομία της Ελλάδας και θα γεμίσουν όλα τα ταμεία. Δεν ξέρουμε πώς, αλλά έχουν κάποιο μαγικό ραβδί...)

Ορίστε λοιπόν οι θέσεις του για την Παιδεία, όπως περιγράφονται στο site του:
http://www.syriza.gr/theseis/ekpaideysi/dimosia-kai-dorean-paideia-gia-oloys-kai-oles/

Επισκεπτόμενοι το παραπάνω link αυτό που θα βρείτε είναι ένα κείμενο περίπου 2 σελίδων Α4. Η μιάμιση από αυτές (ίσως και παραπάνω) αναφέρονται σε ΟΧΙ, ΑΝΤΙ, ΚΑΤΑ, ΚΑΤΩ κλπ. Αυτό δηλαδή που υποτίθεται πως είναι θέση είναι μόνο αντίθεση. Και βέβαια μόνο προς την κεντρική εξουσία. Τους υπόλοιπους συντελεστές της παιδείας προφανώς δεν τους ακουμπάμε. Λογικό είναι. Ψηφίζουν. Δεν τους θίγουμε.

Ας δούμε όμως τις περίφημες θέσεις. Ξεκινάει το κείμενο:
"Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους και όλες
Όχι στην ιδιωτικοποίηση της παιδείας - Όχι στην εκπαίδευση της αμάθειας και του αποκλεισμού - Η παιδεία είναι κοινωνικό δικαίωμα, δεν είναι εμπόρευμα.
Μέσα σε τριάμισι χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ ...ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ
ΚΑΤΑ ΚΑΤΑ ΚΑΤΑ
ΟΧΙ ΟΧΙ ΟΧΙ
ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ...
(διαβάστε μόνοι σας το αυθεντικό κείμενο, μιας και ο σκοπός εδώ είναι να κρίνουμε τις προτάσεις. ΝΑΙ! Μετά από τόσες παραγράφους με αντί τις βρίσκουμε στο τέλος)


Προτείνουμε:

Άμεση αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση στο 5% με προοπτική το 8% του ΑΕΠ.
(Σχόλιο: Δηλαδή απλά περισσότερα λεφτά. Φαντάζομαι πως οι κακές κυβερνήσεις του δικοματισμού μισούν τα παιδιά και την παιδεία και ενώ έχουν κάπου κρυμμένα λεφτά δεν τα δίνουν)

Οικονομική, κοινωνική και επαγγελματική στήριξη των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.
(Σχόλιο: Δεν ξέρω πώς εννοείται η κοινωνική και επαγγελματική στήριξη, μιας και δεν αναφέρεται. Η οικονομική είναι πάντως εύκολο να κατανοηθεί. Απλά περισσότερα λεφτά)

Εξασφάλιση της μορφωτικής αυτονομίας του λυκείου και πλήρη αποσύνδεσή του από το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος η ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
(Σχόλιο: Πού είναι η πρόταση; Πώς; Με ποιο τρόπο θα διαχωριστούν αυτά; Κάτι συγκεκριμένο;
Επίσης, πέραν της κατάργησης των εξετάσεων, copyright: Ανδρέας Παπανδρέου, 1981, πώς θα προχωρούν οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο; Με ποιο τρόπο; Με κανέναν; Έχουμε υπολογίσει το οποιοδήποτε κόστος; Και όταν αυτοί οι έρημοι μπουν - λέμε ό,τι θέλουμε αλλά ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας, με ποιό τρόπο θα αξιολογούνται και θα βγούν; Όλοι πάλι φαντάζομαι. Ή δεν μας έχει απασχολήσει, ή δεν υπάρχει λόγος να εκτεθούμε. Ίσως χάσουμε κανέναν από αυτούς που ονειρεύονται ήδη να γίνουν γιατροί απλά εισαγώμενοι. Τι να πει κανείς;)

Άμεσα μέτρα για την αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
(Τα οποία είναι;)

2χρονη προσχολική και 12χρονη σχολική υποχρεωτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, ανασύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων, αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας και εξέτασης των μαθητών.
(Εκτός του διετούς νηπιαγωγείου, τα υπόλοιποα ισχύουν. Αυτή η ανασύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων με τι τρόπο θα γίνει; Ποιός θα είναι ο τρόπος διδασκαλίας στην τάξη. Προφανώς κανείς σε αυτό τον κόσμο δεν μπορεί να διαφωνήσει με το ότι πρέπει να ανασυνταχθούν και να γίνουν καλύτερα. Τι εννοούμε όμως; Πώς θα το καταφέρουμε;)

Στήριξη της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης και των μειονοτικών σχολείων καθώς και της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες ή/και αναπηρίες.
(Πάλι κανείς δεν διαφωνεί. Ίσως μόνον το ΛΑΟΣ. Μήπως όμως να γινόμασταν περισσότερο συγκεκριμένοι;)

Κατάργηση της διάκρισης σε ΑΕΙ – ΑΤΕΙ, προγράμματα σπουδών προσανατολισμένα στη σφαιρική επιστημονική γνώση.
(Χμμμ... Το ΤΕΕ το γνωρίζει αυτό; Τι λέει; Προσωπικά, συμφωνώ πλήρως. Όμως πέραν του να αγρεύουμε ψηφαλάκια από φοιτητές των ΑΤΕΙ, μπορούμε να βρούμε μια φόρμουλα;
Τα δε προγράμματα στη σφαιρική επιστημονική γνώση πώς νοούνται; Χωρίς την αγορά και τις επιχειρήσεις φυσικά. Ο σπουδαστής πληροφορικής δεν θα έχει επαφή με εταιρίες όπως Microsoft, Oracle, Apple, Adobe, SAP κλπ; Υπάρχει κάποιο μέρος στον κόσμο που μπορεί κανείς να σπουδάζει πληροφορική χωρίς να έχει επαφή με την αγορά και τις επιχειρήσεις;)

Στροφή της χρηματοδότησης στη βασική έρευνα και γενναία αύξηση των κονδυλίων.
(Ποια είναι η βασική έρευνα; Κάποιο θέμα; Και βέβαια πάντα περισσότερα λεφτά)

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ - ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ
(Μάλιστα! Καλό για τα 60s ίσως. Ακούγεται όμορφα, συνεγύρει τους εύκολους ακροατές, όμως δεν σημαίνει απολύτως τίποτε. Η πραγματικότητα είναι άλλη. Και βέβαια δεν είναι πρόταση).

Μιας κι ενδεχομένως είμαι απληροφόρητος για τις περήφημες προτάσεις του Συριζα, θα παρακαλούσα όποιον φίλο τις έχει να μου τις υποδείξει.
Μην κάνετε τον κόπο να μου στείλετε το ΑΝΤΙ-Νομοσχέδιο του Συριζα (Πάλι ΑΝΤΙ). Το γνωρίζω. Είναι ακριβώς το ίδιο με τις παραπάνω θέσεις. Και βέβαια δεν έχει την οποιαδήποτε σχέση με Νομοσχέδιο οποιουδήποτε κόμματος σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου. Για οποιοδήποτε δύσκολο θέμα λέει απλά. Να αποφασίσει το Πανεπιστήμιο.

Εδώ το αντι-νομοσχέδιο του Συριζα:
http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=5152


Αν έχετε και κάποιο κείμενο κριτικής σε οποιονδήποτε άλλο μετέχοντα στην εκπαίδευση πλην της κεντρικής εξουσίας παρακάλω να το επισυνάψετε.
Αυτό που για μένα είναι απλό είναι πως δεν διδάσκει ο Καραμανλής στο σχολείο ή το πανεπιστήμιο. Δεν φοιτεί ο Στυλιανίδης. Εκπαιδευτικοί και σπουδαστές υπάρχουν εκεί. Εκείνοι κρίνονται ποτέ;

Υ.Γ. Προφανώς οι επιτελείς του Συριζα κι ειδικά ο κ. Αλαβάνος θα χαίρεται ιδιαίτερα με τον παραλληλισμό του με τον Ανδρέα Παπανδρέου των 70s και 80s. Για κάποιους ανθρώπους αυτή η εποχή κι αυτός ο λόγος ήταν σπουδαίοι. Έχει δημιουργήσει μόδα και στην "αγορά" που κινείται ο Συριζα πουλάει. Φαντάζομαι λοιπόν πως θα είναι χαρούμενοι με αυτό το blog. Διότι για μένα ο Αλαβάνος είναι ο Ανδρέας του 2007.

1 σχόλιο:

€lisavet είπε...

'Οταν είχα ρωτήσει μια συμφοιτήτριά μου, που ασχολείται πιο ενεργά με τις παρατάξεις από μένα, γιατί τα πλαίσια που υποστηρίζει η φοιτητική αριστερά είναι μες στην άρνηση και όχι στις προτάσεις (σχετικά με το άρθρο 16 και το Νομοπλαίσιο) μου είπε, το εξής:
"Προς το παρόν πρέπει να σταματήσουμε την ψήφιση, όταν το καταφέρουμε, τότε θα κάνουμε και τις προτάσεις μας."

Αναλογικά λοιπόν...ίσως ο Σύριζα θέλει να πατάξει τη διαφθορά. Μόλις το καταφέρει, τότε θα κάνει και τις προτάσεις του...